السبت 13 أبريل 2024 06:17 مـ 4 شوال 1445هـ

رئيس التحرير محمد يوسف رئيس مجلس الإدارة خالد فؤاد حبيب

رئيس التحرير محمد يوسف رئيس مجلس الإدارة خالد فؤاد حبيب

    فن

    الراقصة هندية عن ترك كلبها في الشارع: أنا مش جاحدة.. ومقدرش أفوت الصلاة

      الراقصة هندية
    الراقصة هندية

    كشفت الراقصة هندية، كواليس تركها كلبها في الشارع، بعدما انتشر مقطع فيديو لها وهي تلقيه خارج سيارتها وسط اتهامات لها بإلقائه في الشارع والتخلص منه لمرضه، وهو ما عرضها لانتقادات لاذعة خلال اليومين الماضيين.

    وأكدت هندية أنها لم تلقِ بكلبها في الشارع، مشيرة إلى أنها ذهبت للاطمئنان عليه في منزلها بأكتوبر والذي تركته به مع الغفير قبل شهرين، وذهبت إلى منزلها الثاني في المهندسين، وعندما ذهبت فوجئت به مريضًا دون أن يخبرها الغفير، ما أصابها بصدمة.

    وقالت هندية:عندي بيت في أكتوير فيه جنينة، سيبت الكلب في رعاية الغفير ومراته، قلت مش هقدر أكون في أكتوبر حاليًا وروحت بيتي في المهندسين، وبعد شهرين روحت أشوف الكلب لأنه زي ابني وبقى له خمس سنين معايا، لما شفته صوتت لأنه كان فيه حاجة غلط، وكان عنده هذيان مش مكسور زي ما اتقال، لأن الرفق بالحيوان قالوا صحته زي الفل لكن عنده هذيان.

    وأضافت: وأنا بحطه في العربية عمل بيبي عليا، فسيبته مع السايس وقلت له هروح أصلي وأرجع له، وأنا لا أتباهى بالصلاة ولكن لو أبويا وأمي طلعوا من القبر وقالوا لي تعالي في اللحظة دي مش هروح، مش بحب أجمع وقت على وقت وبكون عصيبة جدًا، ولما رجعت كنت جايبة له وجبة أكل إشمعنى صوروني وأنا برميه وما صورنيش وأنا جايبة له الأكل؟.

    وأردفت: لو ناوية أرمي الكلب، همشي بيه من أكتوبر للمهندسين، كنت ممكن أرميه في أكتوبر من غير ما حد يشوفني، معنى كده إني واخداه علشان أعالجه، لأني كنت بعتبره ابني وبعشقه.

    قالوا عليا جاحدة

    واستكملت: لقيت الرفق بالحيوان بيتصلوا بيا، وقالوا لي اللي بتعمليه ده جحود، ولما حكيت لهم اللي حصل اعتذروا لي، ولما روحت الجمعية مكانوش عاوزين يوروني الكلب وقالوا لي لما يقف على رجله، قلت لهم أي مصاريف أنا متكفلة بيها.

    بمشي بزفة كلاب

    ووجهت هندية رسالة إلى منتقديها قائلة: تعالوا في منطقتي بمشي في زفة كلاب بنزل قبل صلاة الفجر أحط لهم أكل، إزاي أكون جاحدة، لازم تسألوني قبل ما تتهموني، وفي حد ورا انتشار الفيديو وفي 200 أكونت بيشتموني وأعتقد أنهم لجان إلكترونية.

    وعن الانتقادات التي تعرضت لها قالت: أنا مش بعرف أشتم ولو متعصبة أشيل كرسي أرزعه في وش حد، عمري ما قلت لفظ وحش، ما اعرفش أقول يا ابن كذا، بعتذر عن كلمة خدامين، ويا سفلة ويا حسالة اللي قلته لهم في الفيديو، لأني مش عارفة أشتم.

    هندية الراقصة هندية اخبار الفن الفن الرفق بالحيوان جميعة الرفق بالحيوان

    استطلاع الرأي

    أسعار العملات

    العملة شراء بيع
    دولار أمريكى 49.3414 49.4414
    يورو 53.7723 53.8961
    جنيه إسترلينى 62.9153 63.0675
    فرنك سويسرى 56.0507 56.1898
    100 ين يابانى 33.3726 33.4470
    ريال سعودى 13.1553 13.1826
    دينار كويتى 160.5278 160.9055
    درهم اماراتى 13.4325 13.4633
    اليوان الصينى 6.8549 6.8693

    أسعار الذهب

    متوسط سعر الذهب اليوم بالصاغة بالجنيه المصري
    الوحدة والعيار الأسعار بالجنيه المصري
    عيار 24 بيع 3,629 شراء 3,686
    عيار 22 بيع 3,326 شراء 3,379
    عيار 21 بيع 3,175 شراء 3,225
    عيار 18 بيع 2,721 شراء 2,764
    الاونصة بيع 112,849 شراء 114,626
    الجنيه الذهب بيع 25,400 شراء 25,800
    الكيلو بيع 3,628,571 شراء 3,685,714
    سعر الذهب بمحلات الصاغة تختلف بين منطقة وأخرى
    مصر 24 أول خبر المطور بوابة المواطن المصري حوادث اليوم التعمير مصري بوست

    مواقيت الصلاة

    السبت 06:17 مـ
    4 شوال 1445 هـ 13 أبريل 2024 م
    مصر
    الفجر 04:00
    الشروق 05:30
    الظهر 11:56
    العصر 15:30
    المغرب 18:21
    العشاء 19:41